Julklapp den 5:e december är helt ok

Standard

Mina hörlurar till min iPhone gick sönder för någon vecka sedan ena luren bara slutade att spela. Det är andra paret som går sönder. Jag vet inte, men är det inte lite dålig kvalitet på sånt? Och borde det inte gå att höra såna dom håller längre?

I alla fall var vi till El-giganten här i Varberg för att köpa ett par nya. Garantin hade gått ut med några få månader. Jag frågade vilka de hade som var liknande som de jag hade eftersom att de var slut och inte togs in mer. Det är andra gången jag är inne på El-giganten här och lika bra blev jag mottagen förra gången. Eller, skrev jag bra? Ha! Jag förstår inte hur man kan ha säljare som inte är det minsta intresserade av att hjälpa kunden. Han såg mig inte ens först och när jag frågade om hjälp tittade han sig omkring som om han letade efter något att skylla på för att slippa hjälpa.

Han visade han mig sen tre par som då skulle vara likvärdiga och jag fick testa. Sen kollade han med sin kollega om det fanns några mer och kollegan var hur bra som helst, han plockade fram ett par (som dessutom var 200 kr billigare) och sa att det är de som säljs mest för att de är så himla bra.

Eh, ok varför ville inte den andra visa mig dem?

Jo, serru för att han inte gillade dem.

Varför då undrar en ju.

Nä, (heheskrattfniss) jag gillar dem inte bara.

Öh, nähä? Men är det dålig ljudkvalitet eller är det nåt annat?

Hehe, nej men jag vet inte.

Nä, men då vill jag nog testa dem.
Det slutade med att jag köpte de som inte han gillade för det var grymt bra ljud i. Och de har tangle free sladdar (vad i allsindar det nu kan heta på svenska) Tss… Ungefär så var det när jag skulle köpa min dator i somras. Då slutade det med att jag sa att de inte verkade vilja sälja mig en så jag går nog gå någon annanstans. Om man är försäljare, då borde man väl vilja sälja till en kund. Man borde väl vara insatt i produkterna. Och inte nonchalant och ignorant och dryg. Tycker jag.

20121205-180754.jpg

Så nu kan jag lyssna ordentligt igen. På Lana. Alles in ordung liksom.

Ser ni att det är Official vidoe? Yey för Sverige!

Kommentera

