Lucka nummer 4; en bild på någon du beundrar.

Standard

Emilys julkalender forsätter även idag.

En bild på någon du beundrar.

EPSON MFP image

Jag måste säga min morfar. Han är så otroligt fin. Här på bilden sitter han i hammocken hos min kusin och bara finulerar. Nu bor han på ett hem i Jokkmokk för att han har blivit dement och kan inte bo hemma längre. Jag hade lite dåligt samvete att jag inte var och hälsade på honom när jag var där senaste. Men samtidigt så hade han ju inte kommit ihåg mig och det hade nog varit jobbigare än det dåliga samvetet. Han var snickare när han arbetade och kom alltid hem med så roliga saker från baracker de hade rivit. Jag har gjort så himla mycket i hans garage där han hade sina verktyg och maskiner. Han har hjälpt till och ibland har han nog tyckt att mina idéer varit alldeles tossiga. Som när jag kröp ner i ett gammalt förråd som var överfullt med spindelväv och skräp, men som också rymde ett antal gamla fönster. Då gjorde vi et vitrinskåp som jag fortfarande använder. Han är nog lite av en samlare och när mamma och mormor rensade ut på övervåningen i huset i somras hittade de inte mindre än 11 rakapparater som mamma åkte iväg med till återvinningen. Jag undrar hur det kommer att vara när de ska rensa ut i alla förråd.

Kommentera

