Skafferidusch

Standard

Idag när jag kliade mig på pannan kände jag hur otroligt torr jag var där. Så innan jag hoppade in i duschen blandade jag ihop havregryn med bakpulver och lite vatten till en andiktsskrubb. Det är jättebra och huden i ansiktet blir helt babylen och känns så himla fräsch efteråt. Skrubba bara in den i ansiktet och låt vara ett tag. Jag orkar oftast inte vänta mer än ett par minuter men det funkar ändå.

20121201-173639.jpg

Jag blandade också ihop lite olivolja och socker till en kroppsskrubb. Det hade jag inte testat innan men fy vad skönt. Skrubba kroppen ordentligt och skölj av utan att tvätta med duschcreme efteråt. Det känns lite halvkladdigt eller fettigt efteråt men det går snabbt in i huden. Tänk bara på att använda ekologiska produkter så blir det ännu bättre.

20121201-173617.jpg

6 responses »

  1. Vilka bra tips, tack för dem! Kul att hitta hit, din header är så fin!
    Jo men visst hade jag missat att skriva att man även ska blanda ihop alltihop, så rätt! Lycka till om du testar att baka dem:)

    På återseende!
    Milla

Kommentera

