Julpyntat klart nu

Standard

Nu har jag pyntat klart. Det blev inte så mycket och det brukar det inte heller bli. Jag tycker att det är så ofantligt tråkigt att plocka bort allt sen när julen är slut. Därav att jag hade julstjärnan i köket till den 22 februari i år. Jag orkar inte ta bort och det är ju så fint. Men förra julen hade vi u inte mer än så framme heller. Köket var det enda som var färdigrenoverat (läs så mycket renoverat att vi faktiskt hade en spis och tapeter på väggarna).

Men nu är jag som sagt klar.

Det blev lite stjärnor.

20121130-150950.jpg

Och ljusstakar.

20121130-151023.jpg

Och lite hjärtan.

20121130-151836.jpg

Och såklart julgranar.

20121130-151817.jpg

Så nu lyssnar jag på den bästa julsången och väntar på att M ska sluta jobba så jag kan övertala honom att han vill följa med till den svenska livsmedelsaffären och köpa glögg och pepparkakor. OBS, det är snöblandat regn ute. Jippi och YEY!!

I morrn ska jag baka lussekatter och äta saffranswok. Det ska bli gott. tur att jag åker till Sverige på måndag så slipper jag äta så mycket lussekatter.

2 responses »

  1. Tänk att det redan har gått ett år sedan du flyttade. Skönt att ni kommit mer i ordning nu. Fast riktigt färdig blir man nog aldrig. Tänker på projektet här i Hult som aldrig tycks ta slut 😉 Liza

    • Ja, herregud så tiden går fort 🙂 Vi är faktiskt klara nu, bara tapeter i hallen saknas. Men vi har målat vitt så det är liksom nästanklart. Men ni har tak nu eller? Det är ju positivt 🙂

Kommentera

