Julpyntar och tar efter mamman

Standard

Igår var jag nere i källaren för att ta fram lådan med julsaker. Jag hittade inte bara den utan också mögel i två lådor. Yey!! Det är så fuktigt i vår källare så det var ju inte så konstigt. Så idag är den stora avfuktardagen här. Vi har ställt ner avfuktaren och en värmefläkt så det ska nog torka upp till slut. Sakerna får jag nog slänga men då var det nog meningen tänker jag.

Jag tog jag fram lådan med julpynt och idag julpyntar jag. Jag är precis som min mamma när det kommer till julpynt. Hon kan ta fram det innan första advent men icke att hon tänder en minsta liten stjärna innan. Så tycker jag också. Jag tycker att det är jättefint och mysigt med julsaker, men från första advent. Så här är nu en hel del framtaget idag. Men mörkt. (Sen att jag hade julstjärnan framme i köket till 22 februari i år, det är en helt annan sak.)

20121129-130749.jpg

Jag fixar också ihop en ljusboll till vinterträdgården. Hur det blev kan ni få se på söndag när den är tänd.

Kommentera

