Klänningsskit och korvstroganof

Standard

Jag skiter i klänningen. Jag kommer aldrig att få veta om den var bra för jag ska inte ens åka dit och prova den. Jag känner mig otroligt martyrig idag och den enda som får lida för det är jag själv. Och det är rätt åt mig. Bah…
Men jag gjorde i allafall en så jävla god korvstroganof till lunch.

Ingredienser:

Tomatpuré

Tofukorv

Chili

Curry

Vitlök

Grädde

Lök

Soltorkade tomater

Olja och smör

20121122-144725.jpg

Stek ett par matskedar tomatpuré i smör och olja. Häll sen på curry, kanske 1.5 matskedar och stek ett tag innan den hackade löken och den hackade chilin får komma med. Skär korven i vilka bitar du vill ha dem och låt dem steka ett tag innan du häller på lite grädde och låter det koka in. Häv ner de hackade soltorkade tomaterna och mer grädde tills den fått en bra och krämig konsistens. Salta och peppra och häll på chilipulver om det skulle vara för svagt.

Jag kokade upp vatten och hällde i blomkål, som jag rivit på det grövsta på rivjärnet och lät vattnet koka upp igen, som jag serverade till. M fick ris, men jag äter ju inte det. Jag har börjat om lite hårdare med LCHF för att tappa de 6 kilona jag lade på mig när jag var i Sverige i mars och som inte vill bort.

Så nu ska jag träna igen.

 

Kommentera

