När en trodde att det här är as good as it gets liksom

Standard

Jag är fortfarande helt begeistrad i det här med hårtvätt med ägg och bikarbonat och torrshampo i form av havregryn. Och när jag inte trodde att det kunde bli så mycket bättre, att jag helt enkelt skulle vara tvungen att nöja mig med att håret känns rent en dag och sen är det håruppsättningar som gäller tills nästa hårtvätt, då tvättar jag det på ett annat sätt och allt blir bara så otroligt bra. Helt perfekt helt enkelt.

Man måste ju borsta håret ordentligt innan det tvättas. Jag har en sån naturborste och borstar som bara den. Sen måste man gnugga i hårbotten rejält när man tvättar håret. Vad jag däremot inte gjort (eventuellt missat då det inte finns någonting jag ogillar mer är bruksanvisningar) är att när jag står under vattnet liksom dra ner från hårbotten till topparna. Alltså lite som att man drar längs håret från rot till topp. Jag vet inte om det har något med fettet att göra men det känns som det. Mitt hår har inte kännts så här rent sedan jag tvättade det med schampo.

Inte en dag utan att man lär sig något nytt.

Kommentera

