Känslan att ha tränat så hårt så hela kroppen skakar

Standard

Igår var jag lite trött och lite lat och hade mest bara lust att ligga under filten i soffan medan M var och körde upp för sitt mc-körkort. Jag sa att det antagligen skulle vara så att han hittade mig i samma position som han lämnade mig innan han åkte. Till svar får jag: ”Ja, då bygger du i allafall inga muskler.”

Sånt gör alltid att jag blir lite: vafan och jävlar vad jag inte alls är lat

Så jag hoppade lite hopprep och letade fram en buttsomethingpilatesövning på youtube och gjorde den (som verkligen var det mesigaste jag varit med om och ska aldrig mer göra om) och sen tränade jag styrketräning med kettlebell och gjorde plankan och stretchade och tåhävningar och hoppade ännu mer rep och allt vad jag nu gjorde. Jag var helt färdig när jag var klar. Skakade i hela kroppen av att ha tränat musklerna. Sån jäkla skön känsla.

20121121-094319.jpg

Kommentera

