Bröllopsklänning eller inte?

Standard

En kurskamrat till mig ska gifta sig imorrn och vi är bjudna på efterfesten på kvällen. När Jeanette var här var vi in i en second handaffär i Prenzlauer berg som heter Stiefelkombinat. Där fanns det hur mycket kläder som helst. Och givetvis en klänning som jag inte alls behöver eller har råd med. Men jag kan inte släppa den. Jag tänker på den flera gånger om dagen. Hur fin den var. Hur snygg jag skulle vara i den. Hur mycket jag skulle använda den. Och så vidare. Och så vidare.

Nu är frågan om jag ska ta och bege mig dit imorrn och prova klänningen. Jag har ju inte ens sett den på så jag kan ju inte veta om den är bra eller inte. Fast jag behöver inte en klänning till bröllopet. Jag behöver inte en klänning alls. Så frågan är om det är så smart att gå dit och prova den för att se att den är underbar. Eller om jag ska gå dit och se att den är såld. Eller att jag ska tänka att den är såld så jag slipper gå dit och prova den och se att den är underbar.

Jag vet inte jag. Men den är snygg. Och orange. Och skulle vara alldeles underbart, jävla snygg.

Kommentera

