Huskur för/mot torrt hår

Standard

Jag har ju sedan en tid börjat tvätta håret med bikarbonat eller ägg med honung i. Det är det bästa jag gjort eftersom att jag slipper kladda i konstiga ingredienser i mitt hår. Nu har det gått ett bra tag och håret är hur bra som helst. Men jag har så otroligt torra toppar. Jag borde nog egentligen klippa mig men det tänker jag inte alls göra. För jag törs inte. Jag hatar frisörer. Jag hade äntligen hittat en bra frisör i Göteborg som jag lät klippa mig tre gånger innan jag flyttade. Så det tänker jag inte alls göra om här. Bara tanken på att vara tvungen att gå runt och testa frisörer, på tyska, gör att jag blir lite lätt illamående. Så nej, jag klipper mig själv när det vuxit ut så att jag kan göra det bra där bak också. Nu är det mest det som syns framme som får sig en liten ansning lite då och då.

Men nu har jag hittat en huskur som ska vara bra, inte bara för det torra håret utan också för att det sägs stimulera hårväxten med. Inte helt fel kan jag tycka. Så jag ska testa att kladda i ricinolja i håret. Kan ju inte bli fel tänker jag. Det som är bra är att det går att tvätta ur med bikarbonat och inte bara schampo som jag först läste mig till.

Så, på återhörande i frågan.

Kommentera

