Fin fredagslista

Standard

Listan hittade jag hos Felicia.

Vad har du på Dig?

Svarta strumpbyxor, svart och vitpprickig klänning och en blå kofta. Och så givetvis ett par varma yllesockar och Helly Hansentofflor.

Hur mår du?
Lite fundersam över hur vi ska få bort möglet i fönsterhörnet som kommit dit för att det är så mycket kondens på våra fönster nu när det blivit kallare ute.

Vad önskar du just nu?
Att jag ska hitta ett perfekt jobb. Eller ja, ett jobb helt enkelt.

20121116-163947.jpg

Vad har du ätit idag?
Turkisk yoghurt med äpple och honung till frulle, indisk linsoppa till lunch och ugnsstekt äpple med honung och kanel med vaniljgrädde till något slags mellanmål.

Vad ska du göra i morgon?
Städa lite i källaren och laga mat med vänner.

Och på söndag?

Gå på loppis kanske. Eller inte.

Vem saknar du?

Min mormor.

20121116-163924.jpg

Senaste köp?

Mat? Annars en senapsgul kjol.

Vad skrattade du senast åt?

Åt Karins konstgrepps sminktutorial. Hon är en så jäkla skön människa.
Vad grät du senast åt?
Oj, antagligen nåt fånigt som jag överanalyserade i min egen lilla hjärna som inte betydde någonting alls.

Vem sov du senast med?
M

Vad läser du just nu?
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda på tyska (klapp på axeln för att jag lär mig), The Power of Now av Eckhart Tolle, en bok om Chakran och så försöker jag läsa en annan bok av Anna Gavalda som jag hittade i bokhyllan men den är så otroligt dålig och jag kommer inte ens ihåg vad den heter. Plus några andra böcker som står i bokhyllan och bara väntar på sin tur att jag ska ta upp läsandet av just dem.

20121116-163911.jpg
Senast sedda film?

Hmmm, det var nog The Holiday när M var i Frankfurt och jag hade så otroligt tråkigt.

Vem var den senaste som ringde dig?

Anne.
Senast 3 inkomna sms?

1. Ich komme heute später weil ich noch eine 2. Runde fahren kann. Av M.

2. Ordet fashionista, och innebörden. Av Jeanette.

3. Argh! Måste åtgärdas på nåt sätt. Nicht wahr? Av Tove.

Vad stod det i ditt senast skickade sms?
Men vänta lite här nu. Du är inte online på msn och du svarar inte på sms. Du lever väl? Till Tove.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Jag brukar inte få höra att jag är lik någon. Bara att jag ser fransk ut.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Jag har inte Facebook.
Vart vill du åka just nu?

En kompis till M ska flytta till Mexico, så dit skulle jag vilja åka.

 

 

 

Kommentera

