Besök, besök, besök

Standard

Först var ju mamman här och jag hann pusta ut i två dagar innan nästa besök kom, Jeanette. Det får nog dröja ett tag nu innan det blir besök igen. Det är givetvis jätteroligt att ha folk här, men jag vill gärna ha några fler dagar emellan.

I alla fall så gjorde jag och Jeanette inte så mycket mer än att vi var åkte till lite roliga stadsdelar som jag gillar, Friedrichain och Kreuzberg. Sen var vi i Prenzlauer berg med. I Friedrichshain hittade vi ett supermysigt café vid Boxhagener platz där vi drack kaffe och varm choklad och åt varma mackor med mozzarellaost, tomater och basilika efter att ha gått runt på markaden som är där på lördagar. Alla gånger jag varit där har det varit loppis och massor av prylar överallt. Nu var det bara grönsaks- och matstånd och ett och annat stånd som sålde hemmasydda barnkläder. Jag har nu fått veta att det är grönsaksmarknad på lördagar och loppmarknad på söndagar.

I Kreuzberg var vi såklart på turkmarknaden vilket är ett måste när man besöker Berlin. Vi hittade också ett tårtkonditori där vi satt och drack en öl och värmde oss. Det var inte så varm ute under hennes besök.

20121114-171338.jpg

Och i Prenzlauer berg åt vi på indisk restaurang och hittade presenter till gudsonen i leksaksaffären Die wilde Schwäne. Och till mig hittade vi också present.

20121114-171321.jpg

Kommentera

