Om alla gjorde som jag

Standard

3.2 tom CO2 per år, det är vad jag släpper ut genom mitt boende, mina vanor och vad jag äter. Om alla gjorde som jag skulle det totalt bli ett utsläpp på  21 699 808 032 ton CO2e per år. Det är lägre än världens totala utsläpp av växthusgaser som idag ligger på ca 50 miljarder ton CO2e per år (Rogner et al, 2007). Det är ju mer än hälften!! Jag som tycker att jag är rätt omiljövänlig ibland. Att jag kunde göra det bättre. Men nu känns det ju inte så tokigt ändå.

Hos Fröken Ekoreko hittade jag det här testet. Testa vad dina utsläpp är och se vad du kan göra för att minska din miljöpåverkan här.

Kommentera

