Vi går vidare med matlagning som tema och gör den enklaste majssoppan som finns

Standard

Eftersom att jag fortfarande mår lite sisådär så lagar jag mest mat. Idag har jag gjort den godaste majssoppan jag ätit i hela mitt liv. Och den eklaste. Promise.

Finhhacka en lök och en vitlöksklyfta och stek i en gryta tills den är mjuk. Häll i fem deciliter majskorn och en tesked chilipulver. Häll på 7.5 deciliter buljong och koka upp. Häll i 2.5 deciliter soyagrädde och saften av en halv citron. Mixa. Hepp hepp, klart!

Kan det bli enklare?

Kommentera

