När matlagning är det mest upphetsande på dagen

Standard

När jag inte mår så där himlans bra, som jag faktiskt gör större delen av tiden, så lagar jag mat. Och bakar. Och det har idag resulterat i:
Bröd bakat i bakmaskin. Alltså vilken uppfinning. Helt fantastiskt. En blandar bara ihop allt i en maskin, trycker på en knapp och hepp hepp, tre timmar senare har man ett perfekt och supergott bröd.
Hemmagjord pasta. Det har jag tänkt göra i jag vet inte hur många år men set har aldrig blivit av. Förrän nu. Också svinenkelt. Jag blandade bara ihop mjöl, ägg, salt och olja och så fick degen vila en halvtimme. Sen kavlade jag ut degen och gjorde typ ravioli med broccoli och mozzarella i.

20121023-201957.jpg

Sen har jag tillbringat dagen med att läsa kokböcker och sticka en mössa till M.

20121023-202409.jpg

Allt bara för att jag:
• Inte har något jobb
• Borde ändra lite i bilderna jag skickade iväg för några veckor sedan och som de gillar men behöver en del justeringar. Men hellre sitter med Pinterest, Instagram och Bloglovin. Och kokböcker och stickningar då.
• På äldre dar blivit lite, ja ska vi kalla det känslig när det där oerhört vidriga kommer som kommer en gång i månaden som jag inte ens kan uttalan så hemskt tycker jag att det är. Som jag i tio år var utan tack vare hormonspiral och som vid sista bytet, som jag är övertygad om är att likna vid en förlossning, får det. Like clockwork. To the second liksom. What’s up med det??

Kommentera

