Söndagsloppis

Standard

Söndagar i det här hushållet innebär ofta loppis i Mauerpark. Det är en gigantisk loppmarknad som verkligen har allt. Tove köpte ett begagnat toast rack till en kattvakt och tillika engelsman när hon var här förra söndagen. Jag har köpt några sjalar, en klänning, en kjol och en kökspall där.

Men skönast är nog ändå på sommaren när det är varmt och hela ängen utanför är full med folk som sitter på filtar, lyssnar på livemusiken som finns överallt och dricker öl. Det känns lite festival över det hela.

Idag var vi dock inte alls där utan på Arkonaplatz där det också var en loppis. Inte alls lika stor men ändå mycket godkänd. Jag hittade två fåtöljer som dessvärre inte fick följa med hem. Detta pga plastbrist på cykeln och att jag blev lite snål. De var egentligen inte alls så dyra, men jag blir alltid så snål. Men de hade varit skitfina i vårt vardagsrum. Kanske, eventuellt att de får komma med hem om de finns kvar nästa vecka.

Vad som var lite överrepresenterat, fast otroligt roligt, var bokstäver. I alla slag. Det var nästan så att vi köpte ett L och ett M i plast i storleken halvmeterhöga och med lampa inuti för att hänga upp på bra ställen i lägenheten. Men det gjorde vi inte heller.

Jag hittade också en stickad sjal i ljuslilarosa och bruna ränder. Mycket varm och stor. Den fick följa med hem och ligger nu på golvet i sovrummet och jag har ingen ork att lyfta på mig från soffan för att ta en bild.

Jag blev lite sugen på bokstäverna. Vad kan man göra med bokstäver?

20121021-205516.jpg

20121021-205527.jpg

20121021-205537.jpg

2 responses »

Kommentera

