Utvärdering av att inte tvätta håret på hur många veckor är det?

Standard

Jag har hittills tvättat, inte tvättat, håret på nästan en månad och kan hittills utvärdera det så här:

Plus

  • Håret är tjockare
  • Det känns renare när jag tvättat det
  • Jag har mycket mer volym i håret än innan
  • Jag använder havregryn som torrschampo och det fungerar perfekt.

Och så givetvis såna plus som:

  • Jag använder inga hårvårdsprodukter annat än ekologiska ägg, ekologisk honung, bikarbonat, ättika och citronsyra på mitt huvud.
  • Vilket i sin tur innebär att jag inte får på mig ämnen som kan bidra till att jag kan drabbas av cancer.
  • Och inte heller miljön drabbas negativt av mina hårtvättar.

Minus

  • Jag har lite torrare hår i topparna. Fast det är nog för att jag behöver klippa håret.
  • Jag behöver fortfarande tvätta håret varannan/var tredje dag för att det ska se bra ut. Fast det gör jag inte utan härdar ut och har uppsatt hår istället.

Slutbetyg:

Fem hårstrån av fem

4 responses »

  1. Jag tvättar håret ca en gång i veckan, ibland går det längre mellan tvättarna. Förr tvättade jag det varje gång jag duschade vilket ofta blev varje dag.
    Och jag har märkt att det mår mycket bättre nu när jag inte tvättar mitt hår så ofta 🙂

  2. Spännande hårvårdsprojekt. Stod och tittade på havregrynen förut och funderade på om jag skulle testa. Kan Linda så kan väl jag 😉 Nåväl det får nog vänta tills jag är ensam hemma. Kul att du känner dig nöjd 🙂 Liza

Kommentera

