Skrattretande havregryn

Standard

Jag läste hos Julia att man kunde använda havregryn som torrschampo och jag har tänkt att jag skulle testa det hur länge som helst nu. Idag blev det äntligen av. Jag som gammal tvättahårethatare har tidigare använt massor av olika torrschampon och har således en del erfarenhet av produkten. Jag hade mina tvivel när jag hällde en näve havregryn i handen för att gå in med den i badrummet. M har för länge sen gett upp och frågar inte ens längre vad jag sysslar med. En gång för några veckor sedan, när jag nyss slutat tvätta håret kom han in i köket och blev så glad när han såg att jag rörde ihop någonting. Sen frågade han: ”Är det mat eller till håret?” Sen dess frågar han inte längre.

I allafall, när jag väl gnuggat in det i luggen och skakat bort allt havregrynsbös kunde jag inte låta bli att skratta för mig själv framför spegeln. Det fungerade. Det såg ut precis som att jag nyss tvättat det. Helt fantastiskt. Nu behöver jag tvätta luggen varje dag mer.

2 responses »

Kommentera

