Husmorstips låter så fånigt

Standard

Jag lyssnade på en intervju på SR med Underbara Clara där hon skulle säga några smarta tips. Ättika som städmedel var hennes ena tips.

Jag har sedan dess tänkt att jag skulle testa det eftersom att 1, det är smart att inte använda rengöringsmedel som innehåller all möjlig skräp och 2, vårt rengöringsmedel har tagit slut.

Vi har otroligt mycket kalk i vattnet här. Så mycket att det hela tiden bildas massor i badkaret, i toalettstolen, i och under (?) tvättstället och på alla kranar. Det är brunt och sitter som berget. I toastolen funkade knappt ett rengöringsmedel vi hade med slipmedel i. Men i allafall. Jag testade att hälla i lite 24%-ig ättika idag. Jag väntade en kvart kanske och sen tog jag några tag med toaborsten. Puts väck! Inte en endaste liten fläck med kalk kvar.

Så nu ska jag aldrig mer köpa rengöringsmedel. Tack till Clara!

4 responses »

  1. Här hemma skrotade vi rengöringsmedel för flera år sedan till förmån för grönsåpa, ättika, bikarbonat och citron. Det var en helt ny städvärld som öppnade sig 🙂 Kramar Liza

Kommentera

