Om en cyklar 4,1 mil är det helt ok att göra en drömtårta

Standard

Idag har det varit ett sånt där fantastiskt höstväder. Det luktar höst, kallt och är verkligen sådär krispigt ute. Vi åt lunch ute i trädgården, såg en igelkottsbebis och bestämde oss för att ta en cykeltur. Vi har bara varit ute en gång sen vi kom hem från alperna så det var verkligen dags.

Vi cyklade ut mot Summt och vidare mot Schönewalde och sen hemåt. En bra runda på 4,1 mil. När vi hade kanske 6 km kvar hem fick jag punktering, men den kunde vi häva med att pumpa den och så cyklade jag som en galning till en mack där vi pumpade igen och så höll vi på tills vi var hemma. Fast sista 500 metrarna fick jag leda cykeln för då var det helt slut luft. När jag tittade på däcket hemma hittade jag en stor glasbit i däcket.

Jag börjar bli lite trött på att laga punkteringar. Bara i år har jag haft tre på min stadscykel och nu en på sportcykeln. Men jag har blivit en fena på att laga punkteringar i allafall.

När vi väl var hemma slängde jag i lite henna i håret. Om en nu kan kalla det att slänga i henna i håret. Det kanske mer är lägga på och försöka att inte få färgkluttar i precis hela badrummet. Men i allafall. Sen bakade jag en drömtårta med smörkrämfyllning.

20121003-181109.jpg
Jag använde mig av ett recept från ”Sju sorters kakor”.

20121003-181133.jpg

Den blev supergod. Såklart. Hur kan en drömtårta inte vara god?

Kommentera

