Och den obotliga lusten

Standard

Lusten att varje höst börja putsa fönster. What’s up med det egentligen? Mamman sa för ett par veckor sedan att hon höststädat hela dagen och pappan sa det med för ett tag sedan. Putsat fönster, hängt upp höstgardiner (vad nu det är för gardiner) och i stort sett putsat hela lägenheten. Jag fnös åt det där med putsade fönster och vi satt vi frukostbordet och diskuterade det befängda i att putsa fönster när vi kommer in i den regnigaste och tråkigaste perioden på året. Bah, trams!!

Eller inte. Idag står jag på trappstolen i sovrummet och putsar fönstrena i strålande solsken och jag kunde verkligen inte låta bli. Det kliade i hela kroppen. Jag var tvungen att höstputsa fönstrena. M kom in och undrade vad jag höll på med. Jag svarade att jag inte höstputsade fönstrena. Sen satt i sängen och drack en holländsk, instant espresso och tittade ut genom de öppna fönstrena som blivit otroligt mycket renare än innan.

20120930-121607.jpg

Kommentera

