Löksoppa, kan det bli enklare?

Standard

Igår åt vi löksoppa till lunch. Det är nog något av det enklaste jag gjort. Först skalar jag och skivar 12 lökar. Sen wokar jag dem i olja och vitlök.

Sen, när löken blivit sådär genomskinlig, tillsätter jag en tesked tomatpuré och häller på en halvliter buljong.

Och sen kryddar jag med salt, peppar och timjan. Klipp klart!

Men varning för att magen kan bli lite i olag av löken. Det blev min. Men då fick jag ju avsluta kvällen med en Fernet Branca, så hela världen var det nog inte.

Bildlån

Kommentera

