Blomflugans värsta fiende

Standard

Jag älskar när M blir less och dundrar ner i källaren och hämtar dammsugaren för att suga upp några av de miljontals blomflugor vi för tillfället huserar här hemma.

Det värsta jag vet är att hämta dammsugaren i källaren. Det är så tråkigt. Lika tråkigt som att hämta ryggsäcken och jävulsväskan när vi ska cykla iväg till tvättomaten. Men just för att jag tycker att det är lika tråkigt som M tycker att det är att dammsuga så händer det inte så ofta här hemma.

Men nu får jag passa på att dammsuga så snart han är klar med blomflugesaneringen.

Han sjunger när han dammsuger också. Det älskar jag med.

Kommentera

