Bikarbonat, kan det va nåt?

Standard

Idag testade jag att tvätta håret med bikarbonat. Efter att jag löst den första frågan, vad det egentligen heter på tyska, så hade jag faktiskt lika höga förhoppningar som när jag tvättade med ägg och honung. Jag hade ingen äppelcidervinäger hemma för eftersköljningen så jag tog citronsyra istället.

Hur det gick? Ganska bra, inte lika skönt som att tvätta med ägg.

Hur blev det? Nja, lite fnöskigt känns allt håret.

Nöjdhetsfaktor: 3 citroner av 5 för att håret är så torrt nu.
Nu ska vi bara se hur det ser ut imorrn med. Men det är inte lika fett i hårbotten som efter bara vattentvätt så det är alltid en början.

Kommentera

