Om att inte tvätta håret med schampo och hur uppfinningsrik en blir

Standard

Det här med att inte tvätta håret innebär ett visst mått av uppfinningsrikedom. Eftersom att jag inte ens gillar att tvätta håret blir det nu med vatten- eller äggtvätt än mer sällan. Det är ju trots allt lite tidskrävande den här modellen. Det ska borstas och borstas och borstas. Sen ska det länge och väl masseras i hårbotten för att få det rent. Missförstå mig rätt, men det tar tid och jag tycker att det är tråkigt. Så jag skippar hellre det till förmån för youtube och frisyrtutorials. Idag lärde jag mig en enklare variant av donutfrisyren:

Och en annan där håret tvinnas och sätts fast med klämmor:

För tro mig, det är allt bättre att jag sätter upp håret till en tjusig frisyr än att jag springer omkring med flottigt hår utsläppt. För det är precis vad det är; flottigt. Fast jag vet att det minskar med tiden för förr tvättade jag bara håret en gång i veckan. Så jag håller ut. Och lär mig nya frisyrer. Det är ju inte så att jag har ett arbete som tar upp all min tid.

Kommentera

