Pengar är allt här i världen

Standard

Det styr verkligen allt. Precis allt. Jag kan för mitt liv inte se varför man måste tjäna pengar på allt. Hur jag än försöker kan jag inte förstå hur någon människa kan göra något djur illa för att tjäna pengar på det. Jag förstår fattigdom, verkligen, men att det i sig leder till att någon tar livet av ett stackars djur. Eller inte ens det utan bara tar vad de behöver och lämnar djuret kämpandes för sitt liv.

Jag gick av någon outgrundlig anledning i på Aftonbladets sida för att läsa en artikel. Då ser jag en annons av WWF där de har en bild på en noshörning utan horn för att det helt enkelt tagits av någon som ville sälja det. Jaha, men va fan. Den lever ju. I alla fall nu. Jag får ont i magen och mår illa och tårarna bränner i ögonen. Tänk er skräcken den måste känna när den blir fasthållen och sedan sågar några människor av hornet. Tänk er känslan i det stackars, jävla djuret.

Sorgligt nog är många djur idag värda mer döda än levande för tjuvjägare, smugglare och handlare. Deras kroppsdelar har ett mycket högt värde på den svarta marknaden och idag omsätter den illegala handeln med hotade djur ofattbara 65 miljarder kronor och får som följd att tusentals arter dödas och smugglas varje år.

Källa: WWF

Det är ändå tur att jag tror på karma. Må de återuppstå som en fästing.

Kommentera

