Bananmuffins med kanel och lite kakao

Standard

Idag är en regndag där lathets- och dåligavädretkortet är draget för att slippa springa. Så då gör jag istället bananmuffins. För jag tycker det är jag liksom värd när jag varit på ett eventuellt kanske ”jobb”-förberedande. Wihoo! Jag hoppas att jag får det. Det står mellan mig och två andra som är mer erfarna. Eller jag tror åtminstone att de är det. Eller det kanske är så att det är jag som har mest. Det återstår att se. Fast först bakar jag muffins.

Först vispar jag ihop 150 gram rumsvarmt smör med 2 dl socker.

20120924-170813.jpg

Sen glömmer jag att ta vidare foton, men tillsätter resten av ingredienserna.

2 tsk bakpulver, 1 tsk vaniljsocker, 2 tsk kanel och 1 msk kakao.

Vispar snabbt ner 4 ägg, ett i taget.

Mosar ihop 2 bananer med 1 msk pressad citron.

Till sist häller jag i 4 dl vetemjöl.

Grädda i 20 min på 200 grader.

20120924-170850.jpg

Kommentera

