Den dåliga självdisciplinen och jag

Standard

När det kommer till saker som jag måste göra och som tar tid har jag hittills i mitt liv inte gjort klart många saker. Jag har däremot påbörjat mer saker än jag kan komma på nu. En sak jag påbörjat är en vit hund. En stickad vit hund. Jag tror att jag gick i fyran eller femman när jag började på den. Fyran eller femman på mellanstadiet alltså. Själva stommen av vovven är klar. Till och med huvudet har jag stickat. Men sen har den legat i en påse i min brudkista.

Jag har på senaste tiden kommit in i något slags ”göra-färdigt-stadie” och nu har turen kommit till Hunden (som den heter i mönstret). Hunden ingår i en familj som heter dockfamiljen, men dockorna har jag aldrig haft någon lust att tillverkar. Jag gillar ju djur.

Om jag inte läst att Susanne hade problem med sina elefanter hade jag nog inte tagit itu med Hunden i år heller. Så man kan säga att det lite är hennes förtjänst att Hunden snart blivit till. Tack!

20120919-201822.jpg

Kroppen och huvudet var färdigstickade, men öronen och svansen blev till idag.

20120919-201924.jpg

Kommentera

