Enklaste broccolisoppan

Standard

Jag brukar göra broccolisoppa ibland. Den jag gör är nog den enklaste varianten som finns. Och givetvis godaste.

Först kokar jag broccolin i lite buljong. Ibland har jag frusen broccoli bara för att det är enkelt att ha i frysen. Idag blir det med färsk broccoli.

20120918-123316.jpg

När broccolin är mjuk tar jag och mixar ihop allt till en slät röra med buljongen. Sen häller jag på grädde och kryddar med salt och peppar.

20120918-132007.bjpg

Och eftersom att vi är lite påväg att bli förkylda slänger jag i två vitlöksklyftor och en habanero med.

20120918-132053.jpg

Sen serverar jag den med mozzarellaost. När jag inte var vegetarian brukade jag servera den med knaperstekt bacon också.

20120918-132159.jpg

0 responses »

Kommentera

