Dag två efter hårtvätt med vatten

Standard

Dag två i projekt: Sluta tvätta håret med skräpiga produkter.

1. Jag skulle inte säga att håret känns smutsigt. Jag skulle säga att det känns som att jag har hårmousse i håret. Och det gillar jag inte. Fet känns lite sådär fetstripigt som när man var lite och moussade in håret utan att egentligen veta hur mycket det skulle vara eller hur msn egentligen gjorde. Men som sagt, det känns inte smutsigt.

2. Jag har ju lugg och den måste tvättas varje dag för att inte bli stripig och ful av att den ligger och trycker på pannan. Som i sin tur blir lite för fet av att ha en lugg tryckandes på sig hela dagarna (men här kommer snart Projekt: bara använda naturliga produkter i ansiktet in så jag har fortfarande hoppet kvar). Här känns det än så länge rätt ok. Men den hänger ju på ovanstående punkt och är lite hårmoussig i kvalitén.

Kommentera

