Godaste risotton ever

Standard

Igår gjorde jag risotto igen. Den senaste tiden har det blivit en del risotto. En gång i tiden gjorde jag min första risotto med svamp. Jag skulle bjuda min kompis på middag och jag gjorde mig till och handlade massor av konstiga ingredienser som jag naturligtvis inte hade hemma. Sagt och gjort. Hon kom och vi skulle äta. Risottosoppa.” Eh, så här ska det nog inte se ut” säger vi båda. Och beställer pizza på hemkörning. I receptet står det nämligen inte att man ska ha okokt ris och späda med buljong. Som att mitt 20-åriga jag skulle fatta det när jag aldrig har gjort risotto förr. Och jag kan så här i efterhand tycka att det var dåligt av kokboken att inte skriva ut det. Riktigt dåligt faktiskt.

Men, parentes… Jag gjorde alltså den godaste risotton ever igår. Med skogschampinjoner, zucchini, lök, habanero (som inte smakade nåt alls) och vårlök strött på toppen sist av allt.

20120913-171820.jpg

Kommentera

