Det här med träning

Standard

Jag springer varannan dag. Cirka. Kanske inte om springdagen infaller på en lördag eller söndag och jag varit ordentligt full dagen innan. Då är det lite svårt att motivera sig. Men i allafall, det slår aldrig fel. När jag vaknar på morgonen är det frulle med en gång. Kaffe, kaffe, kaffe innan jag ens tar mig för att göra någonting överhuvudtaget. Sen slår den där tröttheten in. Den som alltid när jag ätit får mig att vara svimfärdig av trötthet.( Undrar om det är så bra egentligen, ska det vara så?) Sen lägger jag mig en sväng i hängmattan och läser eller spelar Ruzzle.

Bildlån

Hursomhelst så slår det aldrig fel att jag bestämmer mig för att just idag ska jag inte springa. För jag orkar inte/är lat/är för trött/”jag måste ju inte springa varje gång”. Och sen sätter övertygningssamtalet med mig själv igång i huvudet. ”Alltså, jag kan ju inte spela ut lathetskortet för ofta”, ”Eh, tre rundor i parken orkar jag nog springa”, ”Jag måste duscha. Och tvätta håret. Då kan jag lika gärna springa lite innan”, ”Det är ju liksom fint väder. Jag borde springa för det kommer sämre väder när jag kommer att vilja spela ut det dåligaväderkortet”. Och i slutändan tar jag på mig kläderna och springer. För att jag orkar. Och för att jag annars aldrig kommer att kunna springa nån jävla maraton om jag ligger i en hängmatta och läser och pillar mig i naveln.

Bildlån

Kommentera

