Hårtvätt- den tråkigaste sysselsättningen som finns

Standard

Varje gång jag ska tvätta håret blir jag less. Less för att:

  • Det är jobbigt med blött hår som smiter runt ansiktet.
  • För att det måste torka inomhus för annars blir det så tunt och platt när det är torrt.
  • Jag börjat tvätta det för ofta för helt ärligt, hur mysigt är det med otvättat hår och torrschampo?

Därför tänker jag sluta tvätta håret. Jag har läst på att det finns balsammetoder, som inte är för mig eftersom att jag inte vill ha några produkter alls i håret. Jag har också läst att det finns en metod att inte tvätta med annat än vatten. Kan det bli bättre? Slippa köpa schampo (eller framförallt hitta bra schampo utan skräpinnehåll som parabener och silikoner och gudvetvad det finns i).

Bildlån

Nåväl, jag börjar snart. Om exakt två veckor skulle jag säga eftersom att vi är bjudna på partaj helgen 22 september och just då kan jag inte ha påbörjat en utrensningsperiod som innebär lite flottigare hår, det går bara inte just då.

Jag har hittat massor av bra information här och häroch här.

3 responses »

Kommentera

