Festivalen som visade sig inte riktigt vara vad den utgav sig för

Standard

Vi var ju på festival för någon vecka sedan. Spiritual Healing Festival. Vad låter det som om inte en festival där det handlar mycket om själen och att hela sig själv tycker jag. Visst var det så. Till en viss del åtminstone. Vi åkte dit med tåg och träffade en kompis där som kom från en annan stad. Han hade redan hittat den perfekta campingplatsen och vi följde efter honom. När vi närmade oss området hördes ett dunkande som blev högre och högre ju längre fram vi kom. Technomusik har aldrig varit min grej liksom. Men men, vi kom till platsen som var tänkt som campingplats för helgen. Jag ljuger inte när jag säger att marken vibrerade av dunk-dunk-dunk-dunk. Seriöst, skulle jag sova där? Eh, ok då… M tyckte väl att jag var lite pissig och att det gick väl visst att sova där. När sånt händer blir jag alltid lite tjurig och tänker att: Nämen åkejdå, vi sover väl här då! Det gick sådär att sova kan jag säga. Någon gång på morgonen hörde jag M säga: ”Imorrn flyttar vi.” Hehe…

Det var i allafall strålande sol och 35 grader varmt. Vi badade ca 4 gånger per dag och andra natten sov jag hur bra som helst. Festivalen låg alldeles vid en sjö och det var så härligt vatten, inte alls kallt. Själva festivalen var på ett gigantiskt skördat majsfält och runt omkring var det skog och fler majsfält. Skogen hade de satt upp lampor i så på kvällarna var det grönt, blått och rött ljus överallt. En passage genom skogen hade blåa laserprickar som rörde sig hela tiden och var jättecoolt.

Den delen av festivalen som var som jag trodde att den skulle vara var underbar, tält med healing, qi gong, yoga, meditation och andra roliga saker. På kvällarna var det en stor lägereld som det satt fullt med folk runt med gitarrer och spelade och sjöng. Det var uppvisning av eldjonglering och eldpois. Jag har testat pois förut, men nu måste jag skaffa mig i eld också för det var så häftigt.

Enda gångerna vi var vid den gigantiskt scenen med dunk-dunk-dunk-dunk var när vi skulle äta för det var där nästan alla matstånd var. Hela festivalen var vegetarisk och den godaste maten var ett nepalesiskt wokkök som hade gudomligt god mat. Jag dog nästan. De hade också världens godaste hemmagjorda chilisås.

Vi tog det ganska lugnt på söndagen och akrobatade lite innan vi åkte hemåt igen.

Så man kan säga att det i stort sett var en superbra festival. Och att vi ska åka tillbaka nästa år. Och då vet vi ju var vi ska campa från början.

2 responses »

  1. Inte techno, trance. Psytrance närmare bestämt. Om du youtoubar hör du skillnaden.

    Också, om du gillade Spiritual Healing kan jag verkligen rekommendera Boom. Två år kvar till nästa gång, men så värt att vänta på 🙂

    • Åh herregud, Psytrance. Tack, men jag avstår nog från att lyssna ännu mer på det. Det var inte riktigt min musiksmak. Boom ser ju skitskoj ut, det måste jag titta vidare på 🙂

Kommentera

