En sån där lista nu igen

Standard

Barnsligt förtjust i listor som jag är kan jag inte låta bli att snatta den lista som jag hittat hos Katta Kvack.

Vad har du på dig?
Jag har hemmakläder på mig. Såna där som man inte skulle visa sig utanför huset med. Eller inte jag i allafall. Svarta leggings och ett rosa linne.

Hur mår du?
Så himlans bra.

Vad önskar du just nu?
Att jag hittar ett jobb med någonting som jag verkligen vill göra.

Vad har du ätit idag?
Frulle på onsdagar är Croissanter, så det har jag ätit. Och kaffe. Till lunch en pizzabit som blev över från igår när vi gjorde pizza och en sallad.

Vad ska du göra ikväll?
Det enda jag vet att jag ska göra är att Skypa med pappan.

Vad ska du göra imorrn?
Springa.

Vem saknar du?                                                                                                                    Syster

Senaste köp?
En blå agat.

Vad skrattade du senast åt?
Åt M.

Vad grät du senast åt?
Att det kändes så hopplöst och att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Nu känns det inte så längre. Det känns bara så lite då och då. Men det går över.

Vem sov du senast med?
Med M.

Vad läser du just nu?
Jag läser två böcker. The Power of Now av Eckhart Tolle och Bara Alice av Maggie O’Farrell.

Senast sedda film?
Kalle och Chokladfabriken.

Vilken svordom använder du mest?
Scheiße, tysk som man nu är.

Vem var den senaste som ringde dig?
Det var nog M.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej, fast jag är nog inte av någon speciell religion själv.

Senast 3 inkomna sms?
Från Jeanette, syster och Tove.

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?
”Nja, oktober är ganska fullt. Men M hälsar att Göteborg inte är trevligare än här i november.”

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Engelska

Vilken är din favoritlukt?
Nyvaken M.

Vad är du rädd för?
Att förlora de jag älskar och att bli lämnad.

En person du tycker är snygg?
Alltså, Johnny Depp är ju bara så schnygg!

Blir du lätt svartsjuk?
Man skulle kunna säga det. Man skulle också kunna säga att jag arbetar på det.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Alltså Ally McBeal bara för att jag också skulle vilja kunna göra så roliga saker med mina tankar som hon kan.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Jag har inte Fb längre.

Vilket språk hade du velat lära dig?                                                                           Tyska på riktigt.

Vad för sorts killar faller du för?
Alltså nu faller ju inte jag längre för killar. Jag har en och det räcker gott och väl för nu.

Vart vill du åka just nu?
Jag skulle gärna åka till Indien.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
En ny symaskin

Kommentera

